check
נציבות למניעת הטרדה מינית | הנציבות למניעת הטרדה מינית

נציבות למניעת הטרדה מינית

אני יכולה להיות מיוצגת בוועדת המשמעת?

למעשה לך כנפגעת אין מעמד רשמי בהליך המשמעתי. האוניברסיטה כמעבידה היא שתובעת את הנאשם. מסיבה זו את גם לא זקוקה לייצוג משפטי. את יכולה להיות נוכחת במהלך כל ההליך ואם תרצי בכל זאת להיות מיוצגת, תוכלי להביא עימך מלווה או מייצג/ת מטעמך, אך למייצג/ת אין אפשרות לקחת חלק פעיל בהליך. 

מה קורה אם הוא לא מודה?

אם הוא לא מודה ינוהל הליך משמעתי, בדומה לבית משפט. התביעה תביא עדויות וראיות שלה. תוזמני להעיד בפני הוועדה והמייצג/ת של הנאשם יוכל לשאול אותך שאלות. זכותך להביא איתך מלווה שתהיה/יהיה נוכח/ת בדיונים השונים ביחד איתך. 

מה קורה בוועדת משמעת?

באוניברסיטה פועלת ועדת משמעת מיוחדת לנושאים הקשורים להטרדה מינית -

בוועדת משמעת האוניברסיטה, באמצעות תובע משמעתי, תובעת את האדם שהטריד אותך. בהליך זה מוגש "כתב תביעה" נגד הנאשם/נתבע. התובע צריך לאסוף את חומר הראיות, להיפגש עם העדים ולהכין "תיק" - בדומה למה שקורה כאשר מעמידים אדם לדין פלילי. כמובן שהתביעה מבוססת על העדות שלך ואולי גם של נשים אחרות ועדים נוספים.

קראו עוד

מה קורה אם אני מגישה תלונה פורמלית לנציבה?

הנציבה תיפגש איתך כדי לשמוע מה קרה, ותרשום את התלונה שלך במלואה. לאחר מכן היא תבקש ממך לקרוא את התלונה ולהכניס בה תיקונים במידת הצורך. לאחר שתאשרי שהתלונה הכתובה מייצגת נאמנה את דברייך, תתבקשי לחתום עליה לאישור.

קראו עוד

האם אני יכולה להגיש תלונה אנונימית - כלומר לבקש שלא יגלו את שמי לאדם נגדו אני מתלוננת?

את יכולה לפנות לנציבה גם אם אין בכוונתך להגיש תלונה פורמאלית. הנציבה תעשה את המקסימום שניתן לעשות, כולל שיחה עם האדם עליו התלוננת בהסכמתך, ללא גילוי הפרטים שלך. יחד עם זאת, מבלי שתסכימי לתת עדות בוועדת משמעת לא ניתן יהיה להעמיד את אותו אדם בפני ועדת משמעת או להעניש אותו. אם את לא מעוניינת להיחשף, הממונה לא תחשוף את זהותך ללא הסכמתך. גם בתלונה אנונימית יש תועלת, שכן המטריד יוזהר (כמובן שכאשר מדובר בתלונה שעצם השיחה עם המטריד תגרום לחשיפת המתלוננת, לא ניתן יהיה לזמן אותו לבירור ללא הסכמת המתלוננת לחשיפת זהותה).

למי אני פונה?

תוכלו לפנות לנציבה למניעת הטרדה מינית, המוסמכת לטפל בכל תלונה נגד כל עובד/ת, מרצה או סטודנט/ית. בכל קמפוס אוניברסיטאי נמצא/ת סגנ/ית לנציבות, שניתן לשוחח איתם בשלב ראשון במקרים דחופים. 

 

אני חוששת שאם אגיש תלונה תדבק לי תדמית של מי ש"עושה בעיות" וזה ישפיע על הקריירה האקדמית שלי

החוק למניעת הטרדה מינית הביא עימו גם שינוי של הגישה החברתית למוטרדת ולמטריד. מטרידים מינית מוענשים הן ע"י ענישה פלילית והן על ידי הציבור. מי שהוטרדה לא אשמה בדבר, והנהלת האוניברסיטה מחויבת לספק הגנה מלאה לכל מי שהוטרדה ולדאוג שלא תפגע.

ואם הוא יתנכל לי אחר כך?

התנכלות על רקע תלונה על הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה. הנציבה למניעת הטרדה מינית באוניברסיטה תדאג מיד עם קבלת התלונה לנקוט כל האמצעים כך שהוא לא יוכל להשפיע כלל על הציון שלך בקורס או על כל דבר אחר הקשור אלייך.